Nejkrásnější kůň: Pět pohárů, čtyři koně, tři skladby

Nejkrásnější kůň: Pět pohárů, čtyři koně, tři skladby

Anketa Nejkrásnější kůň České republiky (2014) má v této chvíli několik jistot:

Pro pět připravených pohárů si přijdou majitelé čtyř koní a zazní jim k tomu tři skladby – ale jen dvě z nich budou mít slova. To vše se vejde do jedné hodiny programu Chovatelského dne v Zemském hřebčinci Písek.

Samozřejmě, nevíme to nejpodstatnější – kdo bude v sobotu 23. srpna vyhlášen nejkrásnějším z 10 finalistů.  Stejně netušíme, jaké bude pořadí na dalších třech místech po skončení hlasování, tedy o půlnoci z neděle 17. na  pondělí 18. srpna. Do té doby se totiž dá stále hlasovat na www.nejkuncr.cz.

Šedesát hodin před ukončením hlasování stále není jasné, kdo dostane přehlídkovou deku pro Nejkrásnějšího koně České republiky (2014). Místo konkrétního vítěze „v barvách“ tedy můžeme nabídnout jen anonymní siluetu …
Šedesát hodin před ukončením hlasování stále není jasné, kdo dostane přehlídkovou deku pro Nejkrásnějšího koně České republiky (2014). Místo konkrétního vítěze „v barvách“ tedy můžeme nabídnout jen anonymní siluetu …

Horáček, Jagger a von Suppé

Už pět dní je zato známý vítěz Poháru odborníků.

Ryzák 1558 Galandro nebude muset jako jediný ze všech pěti předvedených a dekorovaných koní cestovat, bydlí totiž přímo v písecké stáji plemeníků.

Tento hřebec vyhraje svému majiteli ještě jeden pohár – protože podle průběžného stavu skončí zcela jistě mezi kvartetem s nejvyšším ziskem hlasů.

Na to se dá vsadit, stejně jako to,  že „koním do kroku“ v Písku zazní text Michala Horáčka, hlas Micka Jaggera a předehra k operetě Lehká kavalérie..

Oficiálními skladbami při vyhlašování výsledků ankety totiž bude již avizovaná V nedohledné dálce cíl (autorů Lucie Šoralové a Michala Horáčka), balada Wild Horses od Rolling Stones a hudba Franze von Suppého.

„Jen život, který neuvadá, má v nedohledné dálce cíl,“ napsal Horáček. I když „těch překážek byla celá strašná řada“, na Jaggerových „divokých koní“ tam určitě dojedeme.

Autor: Jiří Křepelka